Kain
Administrator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Sob 2:01, 10 Lut 2007 Temat postu: Regulamin |
|
|
Poniżej są zasady forum Black Spectrum, które muszą być przestrzegane przez każdego użytkownika bez wyjątków. Zasady te zostały stworzone by każdy mógł w pełni korzystać z forum. Rejestrując się na tym forum automatycznie akceptujesz jego zasady.
Przed założeniem tematu:
- Szukaj (użyj opcji szukania), może ktoś przed Tobą miał ten sam problem i temat już istnieje. Nie ma sensu, żeby pytać się ponownie o to samo.
- Pomyśl, jaki ma być cel nowego tematu; czy nie będzie to uznane jako spam?
- Założ temat we właściwym miejscu (dziale, podforum).
- Użyj odpowiedniego tytułu. Tematy typu: "Help me plx" będą usuwane.
- Pamiętaj, żeby tytuł tematu konkretnie dotyczył treści tematu!
Wyznaczniki pisania postów
- Nie należy używać języka powszechnie uznanego za wulgarny, przekleństw, wyzwisk i obrażania innych userów. Nie wolno również omija auto-cenzury poprzez wstawianie kropki w środku wyrazu bądź zamiany np. "u" na "v".
- Nie wolno pisać postów, które w jakikolwiek sposób łamią polskie prawo.
- Nie wolno zamieszczać materiałów pornograficznych, rasistowskich czy faszystowskich
- Jeżeli wszystko, co masz do powiedzenia, to "gratz", "masz rację", "zgadzam się z przedmówcą", lepiej zachowaj to po prostu dla siebie. Takie posty mogą być uznane za spam i odpowiednio karane.
- Unikaj pisania dwóch lub więcej postów pod rząd. Zawsze możesz zedytować swój post, dodając ewentualne informacje.
- Pisz na temat.
- Sprawdź pisownię zanim wyślesz posta. Wielu użytkowników ma z tym problem. W czasie przeglądania forum, wklej treść posta do Twojego ulubionego edytora tekstowego, by uniknąć żenujących czasem błędów w pisowni. Wyjątkowo niepolskie posty będą odpowiednio traktowane.
- Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Podszywanie się pod Moderatora, Admina będzie karane.
- Nie pisz na przemian DuŻyMi I mAłYmI literami. Pisownia taka utrudnia czytanie. To samo tyczy się Zaczynania Każdego Wyrazu Wielką Literą, bądź pisania polskich ogonków dużymi literami oraz pisma w T4k1|\\/| stylu.
- Nie pisz WSZYSTKIEGO WIELKIMI LITERAMI. JEST TO STRASZNIE DENERWUJĄCE i utrudnia czytanie.
- Nie cytuj zdjęć. Możesz napisać post, nawiązując do rysunku, ale jeśli cytujesz kogoś, zmodyfikuj post w taki sposób, aby nie cytować zdjęć. Takie działania prowadzą do wolniejszego ładowania się strony oraz obciążenia serwerów.
- Posty z nadmierną ilością emotikonek będą usuwane, a w skrajnych przypadkach ich autor upominany.
- Nie używaj formatu zdjęć *.BMP. Mają one duży rozmiar i powodują niepotrzebne obciązenia serwera, jak i wolniejsze ładowanie się tematu.
- Nie jest dopuszczalne, aby w postach umieszczać tzw. linki referencyjne (dające pewne korzyści w grach, itp)
- Nie spamuj postami typu: "jestem pierwszy", "ściągam, zaraz dam komentarz", "bana mu", "zamknij temat". Posty tego typu będą usuwane, a ich autorzy upominani.
- Pisz tylko jeżeli możesz wnieść coś do dyskusji. Za krótkie posty będą usuwane, a ich autorzy upominani.
- Twój post nie może składać się tylko i wyłącznie z cytatu, lub przeważać w objętości postu.
- Nie powinieneś w zasadniczy sposób zmieniać treści postu, jeśli nastąpi po nim konwersacja, ponieważ wprowadza to zamieszanie w dyskusji. Naturalnie można poprawiać literówki.
- Nie zakładaj tematu, którego nazwa będzie się zaczynać od "Czy ..." , "Wasza ulubiona..." lub też samo "Ulubione". Topic ma służyć konkretnej dyskusji, a nie spamowaniu postów w swobodny sposób.
Panel Użytkownika
- Obrazek w sygnaturze (podpisie) nie może być cięższy niż 50kB i wizualnie zbyt duży (około 200-250 px w pionie), należy zachować umiar. W przypadku większej ilości obrazków zasada dotyczy ich sumarycznej wielkości/rozmiaru.
- Sygnatura to jedyne miejsce, gdzie możesz umieszczać linki referencyjne. Pamiętaj tylko, aby nie były one napisane największą czcionką, pogrubioną i w czerwonym kolorze. Jednakże musi być jasno określone do czego prowadzi takowy link.
- Nigdzie w profilu nie wolno Ci pisać, że jesteś Moderatorem lub osobą w jakikolwiek sposób reprezentującą obsługę tego forum (nie dotyczy osób, które faktycznie są z obsługi).
- W sygnaturze obowiązują niektóre zasady, jak przy pisaniu postów, np. przekleństwa, obrażanie innych, treści pornograficzne, rasistowskie itd.
- Jeśli Moderator stwierdzi, że Twój profil łamie którąś z zasad, może on poprosić Cię o zmianę pewnych elementów bądź zrobić to samemu. W skrajnych przypadkach może dać upomnienie.
- Niedopuszczalną rzeczą jest, by tworzyć nazwy użytkownika:
- obraźliwe
- podobne do istniejących już nazw (np. Metkus zamiast Matkus)
- składające się kombinacji znaków, które nie mają sensu (np. gfasdsh21dfh24)
- zawierające nadmierne ilości znaków specjalnych (np. ~~//\\\\..::Haer::..//\\\\~~)
- staraj się nie tworzyć zbyt długiej nazwy użytkownika (np. _lubię_makaron_1990@ciuchlandia.pl)
- nicki zawierające takie wyrazy jak "ziom" (i pochodne) oraz "LOL" są bardzo niemile widziane
- Łamanie tych zasad jest karane najczęściej banem na stałe. W wyjątkowych przypadkach Administrator może się zgodzić, by nazwa została zmieniona.
Kary
- Główne rodzaje kar mogą być użyte, by zmusić użytkowników do przestrzegania regulaminu, a są to:
- Skasowanie posta/tematu
- Zamknięcie tematu
- Ban na określony czas lub na stałe
- Dodatkowo Moderator ma prawo do dodania upomnienia 1-10pkt. w zależności od wagi przewinienia. Gdy osiągniesz 10 punktów z ostrzeżeń, Twoje konto zostanie automatycznie zbanowane na 30 dni. Zostaniesz o tym poinformowany, dostając prywatną wiadomość, za co dokładnie dostałeś upomnienie, od kogo i za ile punktów. Upomnienia trwają 14-30 dni, w zależności od wagi przewinienia.
- Decyzja Moderatora jest ostateczna i może być podjęta bez informowania użytkownika.
Kara (upomnienie, ban) może być cofnięta tylko przez Moderatora, który to ją zastosował. W specjalnych przypadkach (Moderator stracił posadę bądź przez długi czas nie ma go na forum) sprawę można próbować wyjaśnić u innego Moderatora bądź Administratora. Jednakże proszę tego nie nadużywać w błahych sprawach.
Rodzaje upomnień
- gdy był już taki temat: 1 do 3 pkt.
- gdy temat jest oklepany i były już o nim dyskusje dziesiątki razy: 3 do 10 pkt.
- Rozpowszechnianie fałszywych informacji: 1 do 6 pkt.
- 2 posty z rzędu: 1pkt. (forum automatycznie łączy posty, ale w celu edukacyjnym tak powinno być )
- 3 posty z rzędu: 3 pkt.
- Niestosowanie się do zaleceń Moderatora: 3 do 10 pkt.
- Obraźliwy język: 6 do 10 pkt.
- Próby wyłudzenia od kogoś danych konta: 9 do 10 pkt.
- Spam szeroko rozumiany : 3 do 10 pkt.
- Kretynizm w czystej postaci: 9 do 10 pkt.
- Odświeżanie starych tematów nic nie wnoszącym postem: 3 do 6 pkt.
- Niedawanie raportów wojennych przerobionych konwerterem (dla wszystkich graczy ogame): 1 pkt.
Wymienione upomnienia są jedynie orientacyjne, a ich poziom może się różnić w zależności od Moderatora i wielu innych okoliczności (powtarzalność, przewinienie, intensywność łamania zasad)
Bany
W niektórych przypadkach użytkownik może być potraktowany banem od 1 dnia do nieskończoności. W niektórych naprawdę poważnych przypadkach konto użytkownika może być skasowane.
WAŻNE!
Ban dotyczy nie konta, ale osoby. Jeśli stwierdzimy, że zbanowany user założył nowe konto, będzie ono również zbanowane. W skrajnych przypadkach uporu i trwania w głupocie, można spodziewać się bana na IP.
Inne
- Jesteś odpowiedzialny za wszystkie posty napisane z Twojego konta, niezależnie od tego, że Ciebie akurat nie było, a poty napisał Twój brat, rybka, pies czy kot. Ty za nie odpowiadasz.
- Jeśli zauważysz, że ktoś łamie regulamin, możesz zgłosić go poprzez funkcję "Raportuj zły post".
- Wszystkie posty Moderatorów są ich własną, niezależną opinią, chyba że są to posty przywołujące do porządku, określające zasady, etc.
Zasady mogą być zmieniane bez podawania powodu i wcześniejszego ostrzeżenia. Dlatego staraj się być na bieżąco z regulaminem.
Powyższe zasady obowiązują na całym forum Black Spectrum, włączając w to podfora oraz fora prywatnych grup.
Post został pochwalony 0 razy
|
|