Main FAQ Search Groups Members List Profile Private Messages
Log-in Register
 
Forum Forum gildii Black Spectrum Strona Główna
Regulamin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum gildii Black Spectrum Strona Główna -> Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kain
Administrator


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Sob 2:01, 10 Lut 2007    Temat postu: Regulamin

Poniżej są zasady forum Black Spectrum, które muszą być przestrzegane przez każdego użytkownika bez wyjątków. Zasady te zostały stworzone by każdy mógł w pełni korzystać z forum. Rejestrując się na tym forum automatycznie akceptujesz jego zasady.


Przed założeniem tematu:


  • Szukaj (użyj opcji szukania), może ktoś przed Tobą miał ten sam problem i temat już istnieje. Nie ma sensu, żeby pytać się ponownie o to samo.
  • Pomyśl, jaki ma być cel nowego tematu; czy nie będzie to uznane jako spam?
  • Założ temat we właściwym miejscu (dziale, podforum).
  • Użyj odpowiedniego tytułu. Tematy typu: "Help me plx" będą usuwane.
  • Pamiętaj, żeby tytuł tematu konkretnie dotyczył treści tematu!


Wyznaczniki pisania postów


  • Nie należy używać języka powszechnie uznanego za wulgarny, przekleństw, wyzwisk i obrażania innych userów. Nie wolno również omija auto-cenzury poprzez wstawianie kropki w środku wyrazu bądź zamiany np. "u" na "v".
  • Nie wolno pisać postów, które w jakikolwiek sposób łamią polskie prawo.
  • Nie wolno zamieszczać materiałów pornograficznych, rasistowskich czy faszystowskich
  • Jeżeli wszystko, co masz do powiedzenia, to "gratz", "masz rację", "zgadzam się z przedmówcą", lepiej zachowaj to po prostu dla siebie. Takie posty mogą być uznane za spam i odpowiednio karane.
  • Unikaj pisania dwóch lub więcej postów pod rząd. Zawsze możesz zedytować swój post, dodając ewentualne informacje.
  • Pisz na temat.
  • Sprawdź pisownię zanim wyślesz posta. Wielu użytkowników ma z tym problem. W czasie przeglądania forum, wklej treść posta do Twojego ulubionego edytora tekstowego, by uniknąć żenujących czasem błędów w pisowni. Wyjątkowo niepolskie posty będą odpowiednio traktowane.
  • Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Podszywanie się pod Moderatora, Admina będzie karane.
  • Nie pisz na przemian DuŻyMi I mAłYmI literami. Pisownia taka utrudnia czytanie. To samo tyczy się Zaczynania Każdego Wyrazu Wielką Literą, bądź pisania polskich ogonków dużymi literami oraz pisma w T4k1|\\/| stylu.
  • Nie pisz WSZYSTKIEGO WIELKIMI LITERAMI. JEST TO STRASZNIE DENERWUJĄCE i utrudnia czytanie.
  • Nie cytuj zdjęć. Możesz napisać post, nawiązując do rysunku, ale jeśli cytujesz kogoś, zmodyfikuj post w taki sposób, aby nie cytować zdjęć. Takie działania prowadzą do wolniejszego ładowania się strony oraz obciążenia serwerów.
  • Posty z nadmierną ilością emotikonek będą usuwane, a w skrajnych przypadkach ich autor upominany.
  • Nie używaj formatu zdjęć *.BMP. Mają one duży rozmiar i powodują niepotrzebne obciązenia serwera, jak i wolniejsze ładowanie się tematu.
  • Nie jest dopuszczalne, aby w postach umieszczać tzw. linki referencyjne (dające pewne korzyści w grach, itp)
  • Nie spamuj postami typu: "jestem pierwszy", "ściągam, zaraz dam komentarz", "bana mu", "zamknij temat". Posty tego typu będą usuwane, a ich autorzy upominani.
  • Pisz tylko jeżeli możesz wnieść coś do dyskusji. Za krótkie posty będą usuwane, a ich autorzy upominani.
  • Twój post nie może składać się tylko i wyłącznie z cytatu, lub przeważać w objętości postu.
  • Nie powinieneś w zasadniczy sposób zmieniać treści postu, jeśli nastąpi po nim konwersacja, ponieważ wprowadza to zamieszanie w dyskusji. Naturalnie można poprawiać literówki.
  • Nie zakładaj tematu, którego nazwa będzie się zaczynać od "Czy ..." , "Wasza ulubiona..." lub też samo "Ulubione". Topic ma służyć konkretnej dyskusji, a nie spamowaniu postów w swobodny sposób.



Panel Użytkownika


  • Obrazek w sygnaturze (podpisie) nie może być cięższy niż 50kB i wizualnie zbyt duży (około 200-250 px w pionie), należy zachować umiar. W przypadku większej ilości obrazków zasada dotyczy ich sumarycznej wielkości/rozmiaru.
  • Sygnatura to jedyne miejsce, gdzie możesz umieszczać linki referencyjne. Pamiętaj tylko, aby nie były one napisane największą czcionką, pogrubioną i w czerwonym kolorze. Jednakże musi być jasno określone do czego prowadzi takowy link.
  • Nigdzie w profilu nie wolno Ci pisać, że jesteś Moderatorem lub osobą w jakikolwiek sposób reprezentującą obsługę tego forum (nie dotyczy osób, które faktycznie są z obsługi).
  • W sygnaturze obowiązują niektóre zasady, jak przy pisaniu postów, np. przekleństwa, obrażanie innych, treści pornograficzne, rasistowskie itd.
  • Jeśli Moderator stwierdzi, że Twój profil łamie którąś z zasad, może on poprosić Cię o zmianę pewnych elementów bądź zrobić to samemu. W skrajnych przypadkach może dać upomnienie.

  • Niedopuszczalną rzeczą jest, by tworzyć nazwy użytkownika:

  • obraźliwe
  • podobne do istniejących już nazw (np. Metkus zamiast Matkus)
  • składające się kombinacji znaków, które nie mają sensu (np. gfasdsh21dfh24)
  • zawierające nadmierne ilości znaków specjalnych (np. ~~//\\\\..::Haer::..//\\\\~~)
  • staraj się nie tworzyć zbyt długiej nazwy użytkownika (np. _lubię_makaron_1990@ciuchlandia.pl)
  • nicki zawierające takie wyrazy jak "ziom" (i pochodne) oraz "LOL" są bardzo niemile widziane

  • Łamanie tych zasad jest karane najczęściej banem na stałe. W wyjątkowych przypadkach Administrator może się zgodzić, by nazwa została zmieniona.


Kary

  • Główne rodzaje kar mogą być użyte, by zmusić użytkowników do przestrzegania regulaminu, a są to:

    • Skasowanie posta/tematu
    • Zamknięcie tematu
    • Ban na określony czas lub na stałe



  • Dodatkowo Moderator ma prawo do dodania upomnienia 1-10pkt. w zależności od wagi przewinienia. Gdy osiągniesz 10 punktów z ostrzeżeń, Twoje konto zostanie automatycznie zbanowane na 30 dni. Zostaniesz o tym poinformowany, dostając prywatną wiadomość, za co dokładnie dostałeś upomnienie, od kogo i za ile punktów. Upomnienia trwają 14-30 dni, w zależności od wagi przewinienia.

  • Decyzja Moderatora jest ostateczna i może być podjęta bez informowania użytkownika.
    Kara (upomnienie, ban) może być cofnięta tylko przez Moderatora, który to ją zastosował. W specjalnych przypadkach (Moderator stracił posadę bądź przez długi czas nie ma go na forum) sprawę można próbować wyjaśnić u innego Moderatora bądź Administratora. Jednakże proszę tego nie nadużywać w błahych sprawach.



Rodzaje upomnień


  • gdy był już taki temat: 1 do 3 pkt.
  • gdy temat jest oklepany i były już o nim dyskusje dziesiątki razy: 3 do 10 pkt.
  • Rozpowszechnianie fałszywych informacji: 1 do 6 pkt.
  • 2 posty z rzędu: 1pkt. (forum automatycznie łączy posty, ale w celu edukacyjnym tak powinno być Smile )
  • 3 posty z rzędu: 3 pkt.
  • Niestosowanie się do zaleceń Moderatora: 3 do 10 pkt.
  • Obraźliwy język: 6 do 10 pkt.
  • Próby wyłudzenia od kogoś danych konta: 9 do 10 pkt.
  • Spam szeroko rozumiany : 3 do 10 pkt.
  • Kretynizm w czystej postaci: 9 do 10 pkt.
  • Odświeżanie starych tematów nic nie wnoszącym postem: 3 do 6 pkt.
  • Niedawanie raportów wojennych przerobionych konwerterem (dla wszystkich graczy ogame): 1 pkt.

    Wymienione upomnienia są jedynie orientacyjne, a ich poziom może się różnić w zależności od Moderatora i wielu innych okoliczności (powtarzalność, przewinienie, intensywność łamania zasad)



Bany

W niektórych przypadkach użytkownik może być potraktowany banem od 1 dnia do nieskończoności. W niektórych naprawdę poważnych przypadkach konto użytkownika może być skasowane.

WAŻNE!

Ban dotyczy nie konta, ale osoby. Jeśli stwierdzimy, że zbanowany user założył nowe konto, będzie ono również zbanowane. W skrajnych przypadkach uporu i trwania w głupocie, można spodziewać się bana na IP.

Inne

  • Jesteś odpowiedzialny za wszystkie posty napisane z Twojego konta, niezależnie od tego, że Ciebie akurat nie było, a poty napisał Twój brat, rybka, pies czy kot. Ty za nie odpowiadasz.
  • Jeśli zauważysz, że ktoś łamie regulamin, możesz zgłosić go poprzez funkcję "Raportuj zły post".
  • Wszystkie posty Moderatorów są ich własną, niezależną opinią, chyba że są to posty przywołujące do porządku, określające zasady, etc.




Zasady mogą być zmieniane bez podawania powodu i wcześniejszego ostrzeżenia. Dlatego staraj się być na bieżąco z regulaminem.

Powyższe zasady obowiązują na całym forum Black Spectrum, włączając w to podfora oraz fora prywatnych grup.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum gildii Black Spectrum Strona Główna -> Regulamin Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
xeon Template © Digital-Delusion
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin